Det var en gång..

Nu har det gått många dagar sedan jag skrev sist. Mycket har hänt. Mycket positiva saker vilket resulterat i att jag inte lagt energi på att skriva. Vad har hänt då?
 
Min älskade dotter har kommit hem från Magaluf. Lugnare och tryggare. Det gjorde henne gott att få åka dit och testa på det livet. Nu är hon urbota less på det och har hittat kärleken på kuppen. Blir allt bra så flyttar hon till honom. Det visar sig. 
Vi var och badade på badhuset en mulen dag. Molly har aldrig varit i badhuset tidigare och i början var hon lite försiktig. När hon sedan vant sig gick det hur bra som helst. Det var skoj tyckte Molly och vi fick trilskas bra länge innan vi fick med oss henne hem.  
Sommaren kom och med den värmen. Eftersom att jag får svettningar av tabletterna så kan ni bara gissa hur fan jag ser ut om dagarna. I denna stund njuter jag. Mulet, mörkt och blåsigt...äntligen! 
Jag har aldrig varit en soldyrkare och när jag var liten var vi alltid på sjön så ett dopp i vattnet så fort man blev liiite varm blev det. Heta dagar låg jag i blöt.
Vi åkte ut till stugan vår och vårstädade. Ja vi vårstädade faktiskt. Det hinns inte med när man har hus men eftersom den inte kostar så mycket så känns det onödigt att göra sig av med den. Om ett par år kanske vi är där oftare. Vi var ner till den lilla strand som finns och Molly tog sitt första dopp. Skönt! Själv fick jag stanna vid knäna. Mens den här veckan var dålig planering.
 
Som en av födelsedagspresenterna till dotra så bjöd jag henne på räkbåt. Det var urmysigt. Båten gick från Hjälmare kanal och vi åt sallad,bröd massor av räkor och aioli. Vi delade på en flaska vin och tog en varsin Kaffe Karlsson som efterrätt. Satt ute på däck och pratade om livet och kärleken. Underbart!
 
Vi har grillat på gården. Jag har varit och lånat böcker på bibblan.Jag har under en kvällspromenad fastnat hos en arbetskollega. Mattanten rättare sagt. Vi drack lite vin och en rom och cola. Riktigt mysigt bara så där.
 
Var och heja på gubben när han simma Vansbro. Mysig liten stad. Jag och Molly passade på att testa stans café. När vi skulle hem körde gubben fel så vi tog vägen förbi skolan jag ska gå. 
 
Vi fck besök av en rottis som badade i Mollys pool kl 3 på natten. Vi fick ringa polisen och be dom kolla upp grannens hus som stod med öppen dörr och nycklarna satt i, glas på hela terassen och hunden hos oss. De kom efter en dryg timme och vi kunde lämna över hunden till dom så vi kunde hoppa i säng igen.
 
Jag har varit till läkarn och han sjukskrev mig till den 24 augusti och skrev ut tabletter så jag har till årsskiftet. Tydligen ska jag äta dom minst ett halvår helst ett år eller längre.Jag har suttit och ätit kvälltapas med tjejerna och druckit lite rose och mousserat vin..gott. 
 
En trevlig tid helt enkelt. Lite kortfattat vart det. 
Tabletterna fungerar bra..förutom svetten som sprutar. 


















 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mallansvrld.blogg.se

Jag skriver om mina betraktelser och funderingar från mitt perspektiv som 3-barns mamma och vilsen industriarbetare som fått diagnos utmattningssyndrom och panikångest.

RSS 2.0