1:a Tablett

Igår tog jag min första halva tablett av Sertralin.
En tablett som ska förändra världen för mig. En tablet som ska göra vardagen lättare. En räddare då inget annat fungerat. En tablett som kan ge hemska biverkningar. Man kunde vanligen få diarre, sömnlöshet, muntorrhet, yrsel, sömnighet, huvudvärk, illamående och extrem trötthet. En på 100 kunde få muskelvärk, smärta i bröstkorg, ryggont andningsvårigheter, luftrörskatarr och mycket mer..listan är lång.
Jag tog min första tablett igår morse. Jag var skraj och vill för allt i världen inte må sämre, vilken man kan göra de första veckorna. På kvällen började jag känna mig sjuk. Febrig, frossa, frysen, svårt att andas och en hemsk värk i rygg och bröstkorg, ända upp till axlarna. Var det att jag blivit smittad av gubbens förkylning eller var det tabletten? Natten var hemsk. Jag kunde inte sova för värken och jag kunde inte ligga som jag ville i sängen. Lite snett med ryggen mot kudden var den ända ställningen. 
När jag äntligen tog mig upp ur sängen var jag lika dålig. Fortfarande värk och svårt att andas.
JAG ORKAR INTE BLI SJUK IGEN 
Måtte det bli mindre smärta imorgon. Längtar redan till om ett par veckor, då kan jag förvänta mig lite bättre mående.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mallansvrld.blogg.se

Jag skriver om mina betraktelser och funderingar från mitt perspektiv som 3-barns mamma och vilsen industriarbetare som fått diagnos utmattningssyndrom och panikångest.

RSS 2.0