Det blåser kalla vindar

Huuu.. Jag tycker det börjar bli läskigt! Media skruvar upp stämningen något så fruktanvärt. En stämmning som hos folk blir till rädsla. Är de på väg hit??
På tv i tidningar och FB kan man läsa. Var dag visas exempel på Isis anhängare som antingen stödjer dom eller vill försöka slippa undan dom. Frågor hurvida de som strider eller stridit med dessa terrorgrupper ska få återkomma till sverige eller bli av med medborgarskapet. Frågor som handlar om religon. Massor av artiklar och inlägg.
Det är fruktansvärt det som sker. Vilka hemska människor dom där Isis och Boko Haram som helt enkelt utnyttjar sin religon till att döda människor. Det står inte i Koranen att de har rätt att fritt fram agera härskare och domare över andra människoliv. Det är avskyvärt!
 
Man läser hur flyktingbåtar sjunker på medelhavet. Massor av människor mister livet på det vackra blå medelhav som vi svenskar åker till på semester. Där vi njuter av sol och värme.  Jag menar inte att vi ska ha känna skam bara för att vi har det bra. Men tänk er, det har drunknat massor av människor där. Idag, igår, förra veckan förra månaden...
 
Människor dödas.
För att de inte tycker lika, inte ser ut som den andra, inte följer vissa regler och lagar som egentligen bara är skapta för attt upperätthålla makt. Makt från någon som vill styra över människan.
Dom är inte dumma dom som lyckas få med sig massan andra tar till våld utöver mänskligt beteende. En del tycker självklart som dessa barbarer, de har lyckats hitta sina jämlikar. De tycker att bara deras tro och regler borde finnas, alla andra kan lämna landet eller förvänta sig ett elände framöver.
De lurar massor av människor med att det de säger är rätt eller så vågar inte invånarna tycka som de vill. De lever under skräck.  Det är för sent.
 
Vill du införa samma tankegångar här i vårt land?
Att alla inte är lika värda, att ser du inte ut på ett speciellt sätt, håller inte med i vissa frågor, tänker annorlunda, vill vara annorlunda och så vidare, så är du klassad som boskap eller apa. Du är då inget att ha, du ska bort. FÖRINTAS!!!
 
54 miljoner människor är på flykt. Det kunde ha varit du och jag. Det kan bli du och jag. 
 
Nu i denna stund finns det de som utnyttjar det som händer där borta och vill skrämma upp svenskar. Att alla muslimer är så där, vill döda kristna. Det fungerar. Fler och fler tycker som dom. Fler och fler blir rädda. Rädda om sitt. Människor blir hatiska mot det okända. Det pratas mer fritt om hur de tycker och tänker. Hur de är skeptiska mot än det ena eller andra folkslaget.
En svensklärare för invandrare i Härnösand har sagt att alla Albaner utnyttjar systemet. De vill inte jobba utan vill bara ha bidrag. Ehh ..ok! En annan säger att Somalierna vill leva på bidrag, Muslimerna vill ta över världen säger många. Sedan kommer den vanliga orsaken in. Den som de alltid tar upp när de märker att det de säger är rasistiskt.
-Vi kan inte ta hand om alla!
Vem fan har sagt att vi ska ta hand om alla?!
 
Hur ser er dröm värld ut? Hur skulle du vilja att det var?
 
Många pratar om ett sverige som det var förr..ehh.. förr?! Männes tid. Kyrkans storhetstid, då prästernas ord var lag. Då vi också hade religonen som maktutövare, precis som de använder i vissa länder idag för att sprida skräck över invånarna. I Guds namn.
Ja jag är då inte bakåtsträvande. Jag vill inte vara kvinna och förtryckt igen. Stå vid spisen. Inte ha rösträtt. Inte ha talan. Inte vara värd någonting. 
Jag vill ha ett land där alla är lika värda oavsett kön, utseende, sexuell läggning, härkomst, inkomst....Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men slutar här.
 
Vad vill du? 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mallansvrld.blogg.se

Jag skriver om mina betraktelser och funderingar från mitt perspektiv som 3-barns mamma och vilsen industriarbetare som fått diagnos utmattningssyndrom och panikångest.

RSS 2.0