Google.Malin

Japp Jag har blivit en mega googlare.Det är typ det som jag klarat av bäst under min sjukskrivning. Orkat googla och läsa, långsamt som tusan vissa dagar men jag har tränat. Jag har också hittat massor av nyttigt vetande om kroppen och hur den fungerar.
Vi kan ju vara överens att kroppen är fantastisk!
Men ibland blir det obalans i den och ingenting fungerar. Som jag, ett levande bevis. Men jag ska kämpa för att få tillbaka mitt liv trots alla downperioder som slår mig på käften då och då.
När jag mår dåligt ser jag inga positiva saker.ehh...jo där ljög jag. Barnen!!
Det är barnen som ger mig styrka. Jag bara älskar att finnas för dom.
Det är därför jag hela tiden försöker hitta vägar ut ur jag mår nu. En väg åt rätt riktning och eftersom jag helst inte vill äta medicin så söker jag naturmediciner. Jag äter en ångesttablett Oxascand. Den har hjälpt mig att slappna av när jag får ångest på kvällen innan sängdags. Men jag vill inte bli beroende av den. Känner att jag sover ytligare utan den så den kan lätt bli ett beroende.

I alla fall så har jag googlat fram ämnet L-Glutamin. Jag har bara förknippat den med hårt tränade personer som styrkeutövare. Min son ville tjuva den när han såg den. Han är en sån där styrketränare. Han tränar 6 dagar i veckan. Jag var också där och körde, kände mig starkare och gladare sen blev jag sjuk igen. IGEN!! Men åter till ämnet.
Den aminosyran är den som kan bli essentiell vid fysiskt förändring i kroppen. Den är bra för en hel del grejer som sker i kroppen. Som för exempel:
Trötthet och utmattning
Koncentrationssvårigheter
Sug efter sötsaker vid behov av viktminskning
Allergi och överkänslighet
Läckande tarm
Magsår
Om man blir lätt sjuk vid träning
osv osv

Jag fick hem L-Glutamin igår och tog mitt första glas med 1tsk pulver på eftermiddagen. Det ska bli spännande om att se om jag märker skillnad på en hel rad av saker jag kunde känna igen mig på.

Man kunde få uppblåst mage och gaser. Det fick jag efter första teskeden men ska minska mängden i början och sedan öka. Vänja magen.
Tips: Ät B6 för att hjälpa aminosyran.
 
Gå in på sidan www.kurera.se och läs mer




Gå in på sidan KURERA och läs mer :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mallansvrld.blogg.se

Jag skriver om mina betraktelser och funderingar från mitt perspektiv som 3-barns mamma och vilsen industriarbetare som fått diagnos utmattningssyndrom och panikångest.

RSS 2.0