KVINNOJOUREN

Idag stod jag och en annan kvinna ur jouren på Gammelgården för att visa upp oss. Det är viktigt att visa att vi finns och jag kan tycka att vi borde visa oss oftare på stan. Nu fick jag en t-shirt som jag kan ha på mig på vardagen också.
Tyvärr satt den som ett korvskinn och följde ALLA mina kurvor.
En vandrande rosaklädd tjock reklampelare blev jag haha.. 
Det kommer inte fram så många och jag lurar på om de tror att det uppfattas som att de är utsatta om de kommer fram? Bara en tanke.
Det var vårt avlånga lands nationaldag också. Inte för att jag firade det så speciellt. Vi har ju ingen tradition så som Norge till exempel.Vår nationaldag borde vara på midsommar. Det är vår fest. Vårt stora firande :)
 
Blir något less på de människor som gör en grej av nationaldagen. Skriver töntiga inlägg som exempelvis:
-Törs man fira sverige?
-Är man rasist nu när man flaggar?
 
Jävla töntar!!! Varför skulle det vara ett problem? Det är ni som skriver så som gör det till ett problem. Problemet ligger hos er, ni som vill uppvigla människor att tro något som inte finns. Skärp er för fan!
 
Grattis Sverige på nationaldagen..
 


 
Helen

Kanonbra reflektion om nationaldagen. Klart att man får fira, det är dem som klagar som gör det till ett problem som inte finns. Fy för sådana troll. Du är bäst. Och så gillar jag inte rosa så mycket, men du är säkert jättefin som rosa reklampelare i alla fall :P

Malin
2015-06-07 @ 15:01:31
URL: http://mallansvrld.blogg.se/

Tack hihi Rosa är visst fint.. nöff nöff




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mallansvrld.blogg.se

Jag skriver om mina betraktelser och funderingar från mitt perspektiv som 3-barns mamma och vilsen industriarbetare som fått diagnos utmattningssyndrom och panikångest.

RSS 2.0