Lite trevlig tid

Idag ville jag inte stressa så jag gjorde det inte och missade min kontaktpolitiker träff på vuxenheten. Jag vaknade tidigare än klockan, satte på kaffe och hann njuta lite av egentid innan det var dags att väcka Molly. Dagis tajm. Hon vaknade på stört och det första hon klämde fram var klänning. Hennes vagel under ögonlocket var ännu större och det såg ut som hon fått en snyting, alldeles blå och röd. Varet fick jag tvätta bort med en bomulls pad efter lite övertalning. Yr och nyvaken skulle hon snabbt få på sig en klänning som Alva hade. Det är hennes kompis på dagis. Hon hade haft klänning dagen innan och nu ville Molly också ha det. Peppar peppar. En Frostklänning skulle hon ha, som Alva.Tiden gick fort och helt plötsligt var den mycket. Vi hade 10 minuter på oss innan jag skulle vara på träffen. Jag valde att inte stressa. Det finns säker fler tillfällen. Istället så kunde jag åka ut till en vän mycket tidigare vilket kändes bättre. Mer tid till att sitta och prata med en vän och få gosa med hennes bebis. Vi hade inte setts på ett tag så vi hade mycket att prata om, tiden gick fort. Vi åt lite lunch och hinka kaffe. Efter 5 timmar åkte jag hem. På kvällen hade vi spelkväll. 

 igg och glad efter en bra dag. Sådana dagar ger styrka.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mallansvrld.blogg.se

Jag skriver om mina betraktelser och funderingar från mitt perspektiv som 3-barns mamma och vilsen industriarbetare som fått diagnos utmattningssyndrom och panikångest.

RSS 2.0