Troll och andra väsen

Jag är sosse om du inte hängt med och jag sitter i social och arbetsmarknadsnämnden här i vår stad. Det var ett långt och tungt möte där vi fick en grundlig information om de sämst ställda i vår kommun. De är ett antal personer som är i stort behov av stöd och hjälp. Åldrarna är spridda från väldigt ung till väldigt gammal. Behoven är olika och många av dom är bostadslösa. De här personerna kostar kommunen flera miljoner. En pojke kostar 13000:-/dygn. Men det gör inget, det får kosta när det handlar om människor  som behöver akut hjälp av olika slag. 
Dom är gångerna står inte bandybanan så jävla högt i kurs för mig. 
När jag kom hem, satte mig vid köksbordet med en kopp kaffe och gick in på fb så läser jag ett omänskligt inlägg. Ett inlägg om att det var en frihetskänsla att shoppa vid Erikslund för där fanns det inga tiggare.
Flera kommentarer ljöd.
Det är det värsta som finns att de tigger.
Utrota dom jävlarna.
Dom är inte kloka. Obehagliga.
osv osv det slutade med att det bara var en tillfällighet att de inte satt där just då när min arbetskollega gick in.
Vilka tror dessa personer att de är.
Det skulle aldrig falla mig in att skriva sådana inlägg om en grupp personer. Lite vett och etikett har man lärt sig under åren. Inte ens mina ungar skulle skriva något så elakt. 
Tänk om vi vänder på det.
Tänk om jag skulle skriva ett inlägg riktat mot sådana person som idag skrev massor av elaka kommentarer, personifierade med hur de ser ut, agerar, hur jag uppfattar dom som personer, att de borde utrotas, att man äcklas osv. Hur skulle de känna då? Vi leker med tanken att det spreds sig. Fler tyckte som jag. Oftare flödade liknande hemskheter. De blev dagligen utsatta för terror via nätet och i verkligheten varje dag.
Hur skulle det kännas?
 
Näää nu är jag inte så hemsk. Jag har ett förstånd.
 
Men fy fan för troll!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mallansvrld.blogg.se

Jag skriver om mina betraktelser och funderingar från mitt perspektiv som 3-barns mamma och vilsen industriarbetare som fått diagnos utmattningssyndrom och panikångest.

RSS 2.0