Klockan ringer

Japp kl 7 ringde klockan. Bara stiga upp och fixa sig. Jisses vad jag har lyckas äta upp mig på så kort tid. Tror det är 3 veckor=6 kilo nu. Sockerberoendet satte in när jag blev sjuk sist. För 3 veckor sedan. Dax att bryta trenden. Har läst att L-glutamin är grejen. 23 tsk i ett halvt glas vatten vid sockerbegär. BARA ATT INKÖPAS!!

Nog om det. Jag börjar få lite bråttom att fixa mig till avfärd mot Västerås och sossarnas partikongress.
Ny skjorta inköpt.
Jag kallar det: Måste ha för kongressen.
Sanning: Måste ha!

Jag har 2 beroenden kvar socker och shopping. Båda börjar på S.
Shopping vill jag behålla hihi

Ha det bäst!
Ops! jag glömde skicka inlägget!Då fort sätter jag på dagen. Jag hoppade in i vår lilla Twingo som skriker allt den kan vid 103km/h, hamnar på 96km/h i uppförsbackar men toppar 113 i nedförsbacke. Jag var i god tid til kongressen och det var tur. Mycket folk skulle in och alla kollades innan man släpptes in. Jag letade upp volontärernas rum och där fick jag uppgifter om vart jag skulle stå/göra. Jag tog en kopp kaffe innan det var dags att inta sin position. Jag skulle hålla koll på en dörr. Den dörren fick bara vissa personer gå in genom. Mycket folk och många badge att hålla koll på. Strax kom de och visade mig en ny position. SÄPO ändrade lite då och då. Den här gången fick jag en riktigt bra position. Innanför den där dörren jag vaktade. Den gick direkt till scenen i kongresshallen. Där kom Lövfen, Magdalena Andersson, Per Hultqvist; Gabriel Wikström, Carin Jämtin med fler. Det var riktigt skoj att hinna hälsa och säga några ord till några av dom. Jag hade en egen telefon för att kunna anropa Säpo om det skulle behövas. Men mestadels var det jag och 2 säpo karlar. Sedan fick jag äta lunch på kongressterassen, partiet betalade tills nästa pass blev dags. Denna gång blev dödstrist. Jag vaktade återigen en dörr men här var det ingen ruljans överhuvudtaget och ingen tv så man kunde följa vad de pratade om i k-hallen. Jag missade också Lövfens avslutningstal..:(Dagen var till ända och alla lämnade byggnaden. Nu i efterhand ångrade jag att jag inte gav mer tid till att vara på plats. Se mig runt och prata med de många utställare som fanns på plats. Det fanns också seminarier att lyssna på. Aja det blir väl fler gånger får jag hoppas. Jag gick igenom Punkthuset. Något skulle jag väl ändå kunna shoppa innan jag åker hem. På Glitter hittade jag solbrillor, hårband och hårnålar. Nöjd Malin gick och hämtade bilen och gasade hem.Väl hemma möta jag av 2 blombuketter. Molly hade valt en och Nirre en samt choklad. Vi fikade tillsammans och jag fick berätta lite kort om vad jag gjort. Senare var det dags att åka till mamma och gratta henne på Mors dag. Det var mysigt. Mamma blev glad och jag är glad. Det har varit en bra dag och nu är det dags att hoppa i säng..natti








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mallansvrld.blogg.se

Jag skriver om mina betraktelser och funderingar från mitt perspektiv som 3-barns mamma och vilsen industriarbetare som fått diagnos utmattningssyndrom och panikångest.

RSS 2.0